Τα τελευταία χρόνια έχω κάνει το Θεσσαλονίκη – Λαμία, Τούμπα – Τριανδρία.
Την πρώτη φορά που το έκανα, το κόστος μου έδωσε μια περιποιημένη σφαλιάρα και έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι παίζει…
Ξεκινάμε με τα βασικά: το 2007, που πήρα το δικό μου αμάξι και σταμάτησα να κλέβω το αμάξι του πατέρα μου ή να χρησιμοποιώ την κουδουνίστρα παλιό αμάξι της οικογένειας, με χαρά γέμισα το ντεπόζιτο με 67 λεπτά το λίτρο (δεν θα το ξεχάσω ποτέ, οι άντρες με καταλαβαίνουν περισσότερο).
Σήμερα 8 χρόνια μετά η βενζίνη είναι στο 1,6 δηλαδή υπερδιπλασιάστηκε. Όπως πολλοί έτσι κι εγώ άρχισα να κράζω τους βενζινάδες (και όχι τους βενζινοπώλες). Βέβαια βρέθηκα σε μια παρέα με ιδιοκτήτες βενζινάδικου και κατάλαβα ότι το δικό τους κέρδος ήταν μηδαμινό μπροστά στις προσαυξήσεις φόρων, και στην τιμή του βαρελιού κτλ κτλ.
Ξεκινάς λοιπόν από τη Θεσσαλονίκη και φτάνεις στα πρώτα διόδια 15 χιλιόμετρα μετά που πληρώνεις 1,20. Βέβαια ο δρόμος είναι δύσβατος ακόμα και για το Camel Trophy. 26 χιλιόμετρα μετά βρίσκεις τα επόμενα διόδια της Κατερίνης και πληρώνεις 2,20. Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα 26 χιλιόμετρα είναι πολύ καλός ο δρόμος. 41 χιλιόμετρα 3,60.
Μετά συνεχίζεις και φτάνεις στον Πλαταμώνα. Πριν μπεις όμως πρέπει να πληρώσεις 2 ευρώ. Γιατί προφανώς ο τόσο υπέροχος δρόμος με τις στροφές και τα βουνά αξίζει τον οβολό σου.
Βγαίνοντας από τον Πλαταμώνα και πριν μπεις στον τελευταίας τεχνολογίας δρόμο των Τεμπών πρέπει να πληρώσεις άλλα 2 ευρώ.
Γιατί σου λέει τζάμπα συμμετοχή σε WRC; Δεν πρέπει να πληρώσεις κάτι;
Φυσικά βγαίνοντας από τα Τέμπη πρέπει να πληρώσεις άλλο 1,4 γιατί τέτοια εμπειρία δεν το αξίζει;
Παρεμπιπτόντως από τότε που γεννήθηκα θυμάμαι ότι …. του χρόνου Τέμπη και Πλαταμώνας θα παραδοθούν και θα είναι όλο μια ευθεία.
Τέλος αφού περνάς και τις 4 εξόδους της Λάρισας τσουπ….. ρίχνεις και 4 ευρώ επειδή βγήκες ζωντανός από την υπόλοιπη διαδρομή.
Για ποιο κάτω δεν θα μιλήσω γιατί δεν έχω πάει πολλές φορές και δεν θυμάμαι νούμερα και διόδια αλλά αν δεν κάνω λάθος είναι ακόμα χειρότερα τα πράματα.
Και τότε ήταν που μου μπήκε η απορία: Εγνατία οδός vs Αθηνών-Θεσσαλονίκης
Η κατασκευή της Εγνατίας ξεκίνησε το 1994 και ολοκληρώθηκε ως προς το κυριότερο μέρος της τον Ιανουάριο του 2009, ενώ τον Μάιο του 2014 παραδόθηκε ολόκληρη και είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Ευρώπης.
Μήκος: 659 χλμ
Διάρκεια: 5 ώρες 58 λεπτά
Διόδια: 7
Κόστος: 15,6
H Ολοκλήρωση της εθνικής οδού (Θεσσαλονίκη – Αθήνα), που ξεκίνησε το 1959, έγινε το 1973 με το κομμάτι Κατερίνη – Θεσσαλονίκη
Μήκος: 502 χλμ
Διάρκεια ταξιδιού:4 ώρες 57 λεπτά
Διόδια: 12
Κόστος: 30,7 ευρώ
Είμαι ο μόνος που πιστεύει ότι κάτι δεν πάει καλά;
Έχουμε δηλαδή έναν ΝΕΟ δρόμο που έχει αντιμετωπίσει Καστανιά και Κατάρα είναι 160 χιλιόμετρα μεγαλύτερος και τα διόδια είναι 5 λιγότερα και έχουν το μισό κόστος;
Ενώ από την άλλη έχουμε έναν δρόμο 50ετίας σε πολλά κομμάτια του, που είναι ο κύριος άξονας της χώρας , με τα Τέμπη και τον Πλαταμώνα να έχουν καταντήσει το γιοφύρι της Άρτας, τον Μαλιακό να είναι το πιο επικίνδυνο σημείο όλης της Ελλάδας και έχουμε 12 διόδια
Και μέσα σε όλα αυτά εκεί που ψάχνω για τα διόδια πέφτω πάνω σε αυτό:
Τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, έχουν χαρακτήρα ανταποδοτικών τελών, δεν είναι φόροι, και επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων για τη χρησιμοποίηση από τους τελευταίους του οδικού δικτύου της χώρας και την εξεύρεση των αναγκαίων πόρων για τη συγκάλυψη των δαπανών συντήρησης του δικτύου τούτου (ΑΠ 428/2005).
Ε εδώ με έπιασαν τα γέλια είναι η αλήθεια…